Gayakan Rambut Dalam Masa Singkat

10:09 AM Ruzend 0 Comments

Morning rush memang kadangkala buatkan kita lupa untuk menjaga rambut. Penampilan ketika pergi ke kelas jadi tak menarik, uolss hahaha. Padahal kamu boleh jer buat hairstyle yang menawan dalam waktu yang singkat.

Dry Shampoo
Ada beberapa cara mudah yang boleh kamu cuba, iaitu:

Curly
Untuk menghasilkan rambut kerinting atau wavy natural kamu tak perlu kelam kabut menggunakan curly iron. Cukup dengan kepang rambut kamu pada malam hari sebelum tidur. Sesuaikan kerapatan kepangan dengan hasil yang diinginkan. Makin padat, maka kesan kerinting itu mudah senang dihasilakan. Kemudian cuma tinggal jer untuk buka kepangan pada pagi esoknya.
**kepang - 1. jalinan (anyaman) tali atau rambut, kelabangan (rambut);

Dry Shampoo
Vintage Headpiece
Inovasi ini sangat menguntungkan buat kamu yang nggak punya banyak waktu untuk mencuci rambut. Dry shampoo berfungsi untuk menyerap minyak berlebihan pada kulit kepala. Ada dua jenis yang boleh kamu pilih, bentuk spray dan serbuk. Penggunaan shampoo ini sangat praktikal kerana tak perlu dibilas.Tapi pakailah produk ini sesekali saja, kerana dry shampoo hanya memberi isi tetapi tidak boleh menanggalkan kotoran pada rambut secara sempurna.

Ponytail
Sejak dulu hairstyle ini sudah jadi kegemaran para gadis. Supaya tak boring, kamu boleh bermain dengan pelbagai variasi ponytail. Seperti pada letaknya di bahagian atas, agak ke bawah atau bahkan di sisi. Selain itu kamu juga boleh pilih head band berbentuk lucu dan eyecatchy.
Ponytail

Headpiece
Aksesori rambut ini dipercayai boleh menutupi penampilan rambut yang serabut dengan segera. Jika kita dapat tengok banyak jenis yang boleh kita pilih. Dari bando, usamimi hingga jepitan akan menjadi aksen cantik pada rambutmu. Tapi jangan lupa untuk menyikat rapi rambut kamu terlebih dulu sebelum menggunakan headpiece tersebut, ya.

You Might Also Like

0 comments:

Labels

2D (1) 3D (1) advertising (1) Automotive (2) bahaya (1) berita (4) Blackberry (1) bridal (1) buletin (3) contest (1) credit (1) dinner (2) eez (2) events (20) fakta (1) fesyen (2) forward (1) fotografi (61) funny (4) HDR (1) healthcare (6) hiburan (1) hukum (1) info (71) info sihat (6) islamik (3) jalan jalan (25) joke (7) joke ilmiah (2) journalism (1) Kajian (2) kaki gym (2) karaoke (4) KBU (1) keypoh (3) khasiat (2) kid song (1) Komunikasi Korporat (2) konvokesyen (2) Lawak (3) learn (9) Lirik (18) lyrics (10) makan (4) male talent (31) maskulin (5) modeling (2) modeling events (10) moto (4) music cover (1) my story (1) MyVi TT (3) Naruto Manga (6) news (2) oscar (1) party (1) Pendidikan (2) penjagaan diri (7) penjagaan lelaki (6) Perodua (1) personal (1) phone (1) Photographer (1) photoshoot (35) politik (3) press (2) rahsia lelaki (2) rahsia wanita (1) religious (1) research (2) resipi (1) santai (4) seks (1) selebriti (1) sinopsis filem (2) SKMM (4) story (34) suka-suka (15) talent (21) technology (2) TIPS (20) travelog (8) trip (7) troubleshooting (1) tutorial (2) wafi (1) wedding (12) wishes (2)