Kes Kurang Ajar Polis PDRM

7:27 AM Ruzend 0 Comments

Ni lah sebabnya aku benci sangat dengan PDRM. Bukan benci sebab buah mulut orang dan video kat internet, tapi benda tu jadi sendiri kat aku.



Peristiwanya macam ni.

Rabu, 6 Jun - Jalan Jelutong. Selepas aku keluar simpang, ada sebuah kereta cuba nak potong aku. Menghimpit. Then bila cuba tengok balik yang tu kereta polis. Plat WGF 4264 kalau tak silap. Hairanla kenapa polis ni sibuk nak cium bontot moto aku, so aku slow kan moto. Tetiba ja driver kereta polis tu tunjuk FUCK kat aku. Wah! Biadap betul. Polis muda malaysia memang sangat kurang ajar ka? Kalu enset aku ada bateri, da lama aku rakam. Sial betul. Pantang la kalu ada orang tunjuk FUCK kat aku, tambah2 plak polis. So aku biarkan dia potong kejap samada dia nak tahan aku. Tapi tak! So aku pergi sebelah kereta polis tu memandangkan dia berhenti kat depan sebab jem.

Then aku tanya dia, KENAPA HANG KURANG AJAQ SANGAT?
Pak Cik polis kat sebelah dia tak kata apa, cuma polis yg kurang ajar tu balas pulak kat aku, "TAK NAMPAK KA LAMPU MERAH TADI? KENAPA LANGGAQ?" Baru ja nak balas cakap dia, lampu da hijau. Orang da ramai tengok da. So aku blah! Gaduh ngan Polis, diorang menang la. So aku blah. Malas nak layan polis muda perangai tak guna macam tu. Tak da moral! Ciri-ciri polis tak berkualiti. Kalau salah aku, hang boleh tahan aku, bagi saman kat aku. Kenapa tak buat? Tak berani? Sebab jalan ni POLIS yang punya? POLIS ada hak nak saman orang sesuka hati. Setahu aku cuma kuasa MAHKAMAH yang ada hak untuk menyaman orang. Kalu kau saman aku RM300 aku nak saman hang balik RM3000! Penjawat awam yang kurang ajar terhadap orang awam!

Cakap pasal langgar lampu merah. Semua orang buat sekalipon POLIS. Pagi tadi semasa subuh, aku nampak sorang pegawai polis trafik langgar lampu merah kawasan Ayer Itam. RILEKS JER! Naik moto Honda Wave! Bukannya kuda putih okie! Nak jugak aku potong polis trafik tu then tanya, KENAPA KOPERAL/SARJAN BOLEH LANGGAR LAMPU MERAH TANPA RASA BERSALAH? Jawapan tu mungkin aku boleh guna untuk masa depan kelak.


Malas nak carut banyak, baik aku sambung buat kerja aku.

You Might Also Like

0 comments:

Labels

2D (1) 3D (1) advertising (1) Automotive (2) bahaya (1) berita (4) Blackberry (1) bridal (1) buletin (3) contest (1) credit (1) dinner (2) eez (2) events (20) fakta (1) fesyen (2) forward (1) fotografi (61) funny (4) HDR (1) healthcare (6) hiburan (1) hukum (1) info (71) info sihat (6) islamik (3) jalan jalan (25) joke (7) joke ilmiah (2) journalism (1) Kajian (2) kaki gym (2) karaoke (4) KBU (1) keypoh (3) khasiat (2) kid song (1) Komunikasi Korporat (2) konvokesyen (2) Lawak (3) learn (9) Lirik (18) lyrics (10) makan (4) male talent (31) maskulin (5) modeling (2) modeling events (10) moto (4) music cover (1) my story (1) MyVi TT (3) Naruto Manga (6) news (2) oscar (1) party (1) Pendidikan (2) penjagaan diri (7) penjagaan lelaki (6) Perodua (1) personal (1) phone (1) Photographer (1) photoshoot (35) politik (3) press (2) rahsia lelaki (2) rahsia wanita (1) religious (1) research (2) resipi (1) santai (4) seks (1) selebriti (1) sinopsis filem (2) SKMM (4) story (34) suka-suka (15) talent (21) technology (2) TIPS (20) travelog (8) trip (7) troubleshooting (1) tutorial (2) wafi (1) wedding (12) wishes (2)