How to Create Scarcity in Marketing (malay)

12:18 AM Nick 0 Comments

Bagaimana untuk menghasilkan Kekurangan dalam Pasaran? Menjadikan kekurangan bekalan kadang-kadang membawa kepada peningkatan dalam permintaan. Orang ramai mula berebut-rebut untuk membeli produk atau perkhidmatan kerana takut bahawa ia akan kehabisan. Sekurang-kurangnya, itu adalah senario yang pemasar gunakan dengan harapan apabila mereka menggunakan bekalan produk yang sukar didapati sebagai hasil sebahagian daripada pelan pemasaran. Oleh kerana permintaan yang semakin meningkat merupakan salah satu matlamat utama pemasaran, strategi ini adalah perkara biasa untuk siaran atau pengenalan produk baru.

Gunakan 4P dalam pemasaran - produk, harga, promosi dan tempat - untuk mewujudkan kekurangan dan cuba untuk meningkatkan permintaan.

Langkah 1

Reka bentuk produk supaya ia mempunyai ciri-ciri unik dan faedah-faedah membuatkan pasaran sasaran anda akan merasakan bahawa ia sukar untuk mendapatkannya. Ia tidak cukup sekadar untuk mewujudkan bekalan yang terhad terhadap produk --- item juga mesti menarik kepada minat pembeli.

Langkah 2

Laraskan produk bekalan semasa atau unjuran angka untuk membuat tawaran yang terhad. Sama ada mengeluarkan sejumlah kecil produk untuk dijual sekarang atau menghasilkan jumlah yang lebih besar yang hampir kepada unjuran anggaran jualan produk. Dalam kes kedua, mengetepikan sebahagian produk untuk jualan segera sambil mengekalkan produk yang selebihnya dan dikhaskan sehingga tarikh akan datang.

Langkah 3

Tetapkan harga yang munasabah dan lagi sedikit lebih tinggi daripada harga produk yang biasa. Secara umumnya, bekalan kurang dan permintaan yang lebih tinggi bermakna pelanggan akan sanggup membayar harga yang lebih tinggi daripada biasa untuk produk. Satu kaedah alternatif ialah untuk menetapkan harga diskaun yang rendah untuk meningkatkan peluang bahawa barang-barang akan dijual dengan cepat. Anda kemudian boleh meningkatkan harga jualan pada masa hadapan.

Langkah 4

Menggalakkan bekalan yang terhad dalam kempen pengiklanan anda. Sebagai contoh, dalam satu kenyataan akhbar yang mungkin anda boleh nyatakan jumlah sebenar yang dirancang syarikat anda untuk memasarkan permulaan produk untuk dijual. Dalam satu iklan media cetak dengan mudah ada boleh nyatakan, "Cepat, bekalan terhad" secara umum atau mesej yang seumpamanya.

Langkah 5

Hadkan saluran pengedaran di mana pelanggan boleh membeli produk anda. Pilih satu atau dua kedai (stores/outlet) untuk jualan --- sama ada dalam talian, luar talian atau kedua-duanya --- dan iklankan lokasi terhad ini bersama-sama dengan bekalan terhad.


You Might Also Like

0 comments:

Labels

2D (1) 3D (1) advertising (1) Automotive (2) bahaya (1) berita (4) Blackberry (1) bridal (1) buletin (3) contest (1) credit (1) dinner (2) eez (2) events (20) fakta (1) fesyen (2) forward (1) fotografi (61) funny (4) HDR (1) healthcare (6) hiburan (1) hukum (1) info (71) info sihat (6) islamik (3) jalan jalan (25) joke (7) joke ilmiah (2) journalism (1) Kajian (2) kaki gym (2) karaoke (4) KBU (1) keypoh (3) khasiat (2) kid song (1) Komunikasi Korporat (2) konvokesyen (2) Lawak (3) learn (9) Lirik (18) lyrics (10) makan (4) male talent (31) maskulin (5) modeling (2) modeling events (10) moto (4) music cover (1) my story (1) MyVi TT (3) Naruto Manga (6) news (2) oscar (1) party (1) Pendidikan (2) penjagaan diri (7) penjagaan lelaki (6) Perodua (1) personal (1) phone (1) Photographer (1) photoshoot (35) politik (3) press (2) rahsia lelaki (2) rahsia wanita (1) religious (1) research (2) resipi (1) santai (4) seks (1) selebriti (1) sinopsis filem (2) SKMM (4) story (34) suka-suka (15) talent (21) technology (2) TIPS (20) travelog (8) trip (7) troubleshooting (1) tutorial (2) wafi (1) wedding (12) wishes (2)