Pilih GSC atau Nandos?

10:57 AM Nick 0 Comments

Okeyh! Dalam soal kerja, aku pilih Nandos even member tak ramai kt sini. Selepas 3 bulan kerja kat GSC, ramai da aku kenal ngan member kat sini. Tak kurang jugak orang yang kenal aku. Dalam tiga bulan tu aku merasa macam tak da chance nak jadi kaya. So aku resign! Then rezki plak muncul depan mata. Dapat flyer daripada Nandos yang statementnya ada jawatan kosong. Aku tak caya ngan dia punya salary, then wat dunno ja flyer tu.. Aku simpanla flyer tu sampai hancur.. Lepas seminggu resign dari GSC, rasa macam nak kerja balik. Time tu aku selongkar balik flyer yang ditempek dalam raga moto aku slama ni. Aku pilih Nandos nyer.. Basic salary RM1100.00, service charge RM130.00 come with EPF SOCSO deduction.. Berbaloi ma! Doit KWSP aku pon nak beribu da. Insurans pon ada ma! Ta perlula aku merisau merempit ke tempat kerja.. Aku pergi mencuba nasib kat Juru AutoCity tapi nunggu di luar hampir setengah jam cuz gerak hati cakap jgn kerja sini. Then g plak Sunway Carnival the kebetulan ada satu jawatan kosong asalkan raya leyh datang.. Arini interview, sok start kerja da.. Selama kerja kat sini Nandos paling best.. Klu korang nak kawan ramai, pilihla GSC. Tp kat Nandos ni, bos baek punya! Tak danya nak kena tahan maki tiap2 ari.. Kerja berbaloi ngan gaji.. Selama kerja sini aku da tawla serba sedikit ttg Kitchen, Cashier and Service.. Multi tasking lol..

Skian, terima cinta..

You Might Also Like

0 comments:

Labels

2D (1) 3D (1) advertising (1) Automotive (2) bahaya (1) berita (4) Blackberry (1) bridal (1) buletin (3) contest (1) credit (1) dinner (2) eez (2) events (20) fakta (1) fesyen (2) forward (1) fotografi (61) funny (4) HDR (1) healthcare (6) hiburan (1) hukum (1) info (71) info sihat (6) islamik (3) jalan jalan (25) joke (7) joke ilmiah (2) journalism (1) Kajian (2) kaki gym (2) karaoke (4) KBU (1) keypoh (3) khasiat (2) kid song (1) Komunikasi Korporat (2) konvokesyen (2) Lawak (3) learn (9) Lirik (18) lyrics (10) makan (4) male talent (31) maskulin (5) modeling (2) modeling events (10) moto (4) music cover (1) my story (1) MyVi TT (3) Naruto Manga (6) news (2) oscar (1) party (1) Pendidikan (2) penjagaan diri (7) penjagaan lelaki (6) Perodua (1) personal (1) phone (1) Photographer (1) photoshoot (35) politik (3) press (2) rahsia lelaki (2) rahsia wanita (1) religious (1) research (2) resipi (1) santai (4) seks (1) selebriti (1) sinopsis filem (2) SKMM (4) story (34) suka-suka (15) talent (21) technology (2) TIPS (20) travelog (8) trip (7) troubleshooting (1) tutorial (2) wafi (1) wedding (12) wishes (2)